Дизел
Контакти
SKYPE връзка
 
Американската наредба Highway Diesel Rule, финализирана през 2001 г., беше въведена с цел редуциране на емисиите от дизелови тежки автомобили и оборудване. Американската Агенция за защита на околната среда (EPA) установи нови строги федерални стандарти за емисиите от мощни дизелови двигатели и допустимото съдържание на сяра в дизеловото гориво. За шосейните автомобили, тези стандарти изискват от производителите на двигатели да намалят емисиите с 90% не по-късно от моделите двигатели от 2007 г. За да се постигнат по-ниски емисии, тези нови двигатели наложиха въвеждането на технологии като рециркулация на отработените газове (EGR) в допълнение към други нови контролни устройства за емисиите. В резултат на това, двигателите, проектирани за спазване на новите стандарти за емисиите не могат да работят с високо съдържание на сяра в дизеловото гориво.

Ако закупите нов автомобил с двигател, съвместим с изискванията за емисиите от 2007 г., единственото гориво, което можете да използвате с този автомобил е дизел с ултра ниско съдържание на сяра (ULSD). Освен, че е предмет на глоби, тъй като е противозаконно да се използва гориво с по-високо съдържание на сяра в автомобили, съвместими с новите изисквания за емисиите, използването на неподходящо гориво ще намали производителността и издръжливостта на новите двигатели, ще повреди трайно модерните системи за контрол на емисиите, ще намали икономията на гориво и вероятно изобщо няма да позволи на автомобила да работи, в допълнение към отпадане на гаранцията на производителите.

Ако притежавате автомобил с двигател отпреди 2007 г., можете да използвате както новото ULSD гориво, така и дизел с ниско съдържание на сяра (LSD), докато още е наличен. До края на 2010 г., за пътен транспорт ще бъде налично само ULSD гориво, така че през следващите няколко години е много вероятно все по-трудно да намирате LSD гориво на бензиностанциите. Имайте предвид, че е възможно да има автомобили модел 2007 г. с вграден двигател от 2006 г., който да не е оборудван с чувствителни на сяра съвременни системи за контрол на емисиите. За тези автомобили не се изисква ULSD гориво, а EPA не изисква тези автомобили да бъдат зареждани с ULSD гориво. Ако не сте сигурни относно изискванията за горивото на вашия автомобил се свържете с вашия дилър или производител.


Сярата е естествен смазочен елемент в горивото. Въпреки това, в по-голямата си част сярата може да се приеме като нежелан компонент в горивото, поради отрицателното въздействие върху нашето оборудване, околната среда и здравето. Например, по време на процеса на изгаряне, сярата образува сярна киселина, която може да бъде силно корозивна спрямо вътрешната част на двигателя и компонентите на системата за отработени газове. Серните съединения, които се извеждат към атмосферата с отработените газове от автомобила допринасят за явлението киселинен дъжд. Освен това, когато сярата се комбинира химически с кислорода във въздуха, тя образува сулфати, които от своя страна се вдишват в белите ни дробове и допринасят за някои болести. От намаляването на сярното съдържание в дизеловото гориво има много ползи.


1) Създава ли ULSD горивото някакви проблеми в работата на двигателя?
Новите двигатели са оборудвани с устройства за контролиране на емисиите и са специално проектирани за работа на ULSD гориво. Тези нови двигатели има голяма вероятност да работят при по-висока температура, но при спазване на инструкциите за поддръжка и работа от производителите, проблемите във връзка с горивото могат да бъдат елиминирани. Не забравяйте винаги да проверявате табелите на колонките за бензин, за да сте сигурни, че зареждате с подходящото дизелово гориво за вашия автомобил. Представители на петролната индустрия и производителите заявиха, че по време на предходния период може да има случаи, при които използването на ULSD гориво с по-стари автомобили може да засегне компонентите на горивната система или да отлепи налепите в горивните резервоари. Процесите с хидро обработка, използвани за намаляване на сярното съдържание в дизела също така отстраняват и други съединения, включително ароматни съединения и натурални антиоксиданти, което спомага за предотвратяване образуването на осмоляване и утайка. Възможно е това да доведе до течове в горивната система или преждевременно запушване на горивния филтър по време на преходния период. Като превантивна мярка, можете да обмислите употребата на добавка за горивото, като подобрителя за гориво на POLYTRON, който може да предложи различни ползи като увеличена мазилност, по-малък разход на гориво, предотвратяване на корозията, отстраняване на водата от горивото, предотвратяване на желирането и отстраняване на утайката. На стойността на добавката може да се гледа като на инвестиция, а не като разход. Помислете колко повече ще ви струва на километър, ако карате автомобила си с добавка и същевременно колко ще спестите, като намалите разхода на гориво и редуцирате вероятността от запушване на горивната система или ускорено износване на двигателя.


2) Ще увеличи ли ULSD горивото износването на някои компоненти на автомобила?

Безспорното въздействия на по-ниското съдържание на сяра в дизеловото гориво означава по-ниска мазилност: свойство, което пряко засяга износването на горивните дюзи и горивната помпа. Преди няколко години, когато за първи път бе въведен дизела с ниско съдържание на сяра (500 ppm), имаше примери за течове в горивните системи, особено около инжекторните помпи. Причината беше търсена не в самото отстраняване на сярата, а по-скоро в отстраняването на ароматните съединения, в резултат на процеса на десулфориране. Ароматните съединения в дизела с високо съдържание на сяра (5 000 ppm) водят до подуване на О-пръстените. Когато ароматните съединения бъдат отстранени, О-пръстените се свиват, което води до течове на гориво. В продължение на години, много дизелови двигатели бяха оборудвани с О-пръстени, които не бяха податливи на това подуване и свиване. Не приемайте, че автомобилите преди 2007 г. са безпроблемни – попитайте вашия сервиз или производител за вашите уплътнения и О-пръстени и най-важно:–обръщайте особено внимание на тези зони, най-вече при преходния период на преминаване към ULSD гориво. Добър начин за следене износването на двигателя е редовния анализ на маслото. Преди да започнете да зареждате с ULSD, дайте моторното си масло за анализ, при който ще се провери неговия вискозитет, наличието на замърсители и износващи метали. Това е като изследване на кръвта за вашия двигател, което ще помогне да се определи състоянието му. Всеки път, когато подменяте маслото си, правете друг анализ. Това ще ви осигури едно сравнение за износването на двигателя и ще ви помогне да установите проблемните области, за да можете да вземете превантивни мерки за защита на вашия автомобил.


3) Води ли ULSD горивото до по-голяма консумация?

Процесите за хидро обработка, използвани за редуциране на сярното съдържание в дизела могат да повлияят негативно на други свойства на горивото. ULSD наистина е с по-малка гъстота на горивото, което води до слабо намаляване на енергийното съдържание и следователно увеличена консумация на гориво. Независимо, че никой не знае колко точно се увеличава консумацията, анализите сочат между 1 и 3%, ако въобще има разлика. Много фактори влияят на консумацията на гориво, като скорост, размер и състояние на гумите, дизайн на оборудването, оборотите на празния ход и качеството на горивото. За да намалите консумацията на гориво без да повишавате разходите си, просто намалете скоростта на движение. Ако инвестирате в продукт, който намалява консумацията на гориво дори само с 1%, с течение на времето това ще доведе до значителни спестявания.

4) Ще струва ли ULSD горивото повече от LSD горивото?

Поради увеличените разходи по производството и разпространението на дизелово гориво са направени приблизителни изчисления, че ULSD вероятно ще струва около пет цента повече на галон, спрямо LSD. Освен това, разходите на новите автомобили, задвижвани с дизел, също ще бъдат увеличени поради увеличената цена на двигателя с ниски емисии.

Преминаването към новото ULSD гориво ни напомня, че правилната поддръжка е особено важна за живота на вашия автомобил и научаването на това как да постигнем максимално ниска консумация на гориво е особено важно за намаляване на вашите разходи. Ако в момента не планирате профилактична поддръжка на редовни интервали, вижте ръководството на производителя и направете един добър план за поддръжка. Независимо че се смята, че ULSD не влияе на работата на по-стари автомобили, за да се сведе до минимум вероятността от възникване на проблеми, то може би е добре да се направят някои промени в практиките за поддръжка като честа проверка на филтрите, редовно анализиране на моторното масло, използване на добавки за гориво, да не се допуска ниско ниво на горивото в резервоара и да се обмислят рентабилни решения за подобряване консумацията на гориво.

С въвеждането на нови стандарти за емисиите на високомощни двигатели и стандартите за ULSD горивото се очаква разпоредбите на EPA драстично да намалят замърсяването на въздуха от тежки автомобили. След пълното му въвеждане, EPA предвижда около 2,6 милиона тона емисии от азотен окис, предизвикващи явлението смог, да бъдат намалявани всяка година. Саждите и твърдите примеси в атмосферата ще бъдат намалени със 110 000 тона годишно. Приблизителните изчисления сочат, че около 8 300 случая на преждевременна смърт, 5 500 случая на хроничен бронхит и 17 600 случая на остър бронхит също ще бъдат предотвратявани годишно. Всяка година ще бъдат избягвани около 360 000 астматични кризи и 386 000 случая на дихателни проблеми при деца с астма. Ще бъдат избегнати 1,5 милиона изгубени човеко-дни, 7 100 болнични посещения и 2 400 повиквания на бърза помощ.
 
Количка
Количката Ви е празна.
Доставка
FACEBOOK