Турбодвигатели и Топлина
Контакти
SKYPE връзка
 
Вече имате турбо и никой не Ви е казал за допълнителната топлина ?

Повечето хора, които си купуват по-малки високопроизводителни двигатели дори не знаят, че са си купили турбо. Не всеки човек, купуващ турбо е младеж, който иска да стане уличен състезател. Може да се изненадате като видите същите двигатели в невероятно много средностатистически автомобили.

Домакини и по-възрастни хора, които искат по-малък четирицилиндров двигател вече са си купили първото си турбо. Турбините са навсякъде в предлаганите днес двигатели от автомобилните производители. Тези турбини създават един уникален проблем, за който повечето потребители не знаят, в сравнение с един нормално снабдяван с въздух двигател, и този проблем е допълнителната топлина.

Топлина, за която не трябва да се притеснявате при двигателите без турбо - толкова голяма топлина, че турбините обикновено са с водно охлаждане. В миналото, много бяха с въздушно охлаждане. GM, например, трябваше да се откаже от въздушно охлажданите турбо двигатели, тъй като потребителите прегряваха двигателите си. При големите задръствания и пътувания в горещо време, турбините (от стария, въздушно охлаждан вид) просто не издържаха. Когато работих за GM имах два такива и прегрях и двата. Затова трябва да разберете точно какво турбо имате, преди да поемете към центъра в горещ слънчев ден.

Преди да се задълбочим много повече, трябва да разберете, че увеличената топлина влияе на двигателя по много начини. Не всички тези въздействия са вътрешни. Тази топлина влияе на Вашия двигател и на маслото. Маслото в турбо двигателите е под голям стрес и тези масла се разлагат много по-бързо в турбо двигателите. Дали хората, които шофират около Вас са наясно с увеличената топлина на двигателя ? Едва ли.

Как наличието на турбо влияе на Вашето масло ?

Трябва да разберете, че максималното мазане е задължително за тези видове двигатели. Минималната маслена защита може да е смъртоносна за един турбо двигател. Ако се съмнявате в това, всичко, което трябва да направите е..........................Вижте оборотомера си ! Той ще Ви каже какво се случва във вътрешността на Вашия двигател. Повечето нови турбини не се задействат преди 2500 rpm. Погледнете оборотомера си при скорост от 105 до 110 км. в час. Същото, около 2500 rpm. Какво Ви говори това ? За да ускорите по-бързо на светофара или когато влизате на магистралата, турбото ще трябва да се включи, а за това са Ви необходими обороти на двигателя от 2500 rpm., същите обороти, които са Ви нужни да шофирате автомобила си със 110 км. в час. Здравият разум ще Ви каже, че това увеличение на оборотите ще повлияе на двигателя Ви негативно. Повече обороти означава повече топлина и по-голямо износване на Вашия двигател. Тези четири-цилиндрови турбинирани двигатели Ви осигуряват реакциите и пъргавостта на шест-цилиндров двигател, но какво е въздействието на това върху дълголетието на Вашия четири-цилиндров двигател ?


Въздействието на топлината и киселините, създавани от разлагането на маслото ще увеличат износването на тези малки двигатели. Тези малки четирицилиндрови двигатели трябва да са конкурентни на по-големите двигатели при ежедневно шофиране. Поради усилията и допълнителното износване, тези малки двигатели обикновено демонстрират по-слаба производителност след 50 000км.

Тези двигатели се нуждаят от POLYTRON. POLYTRON не се разлага както конвенционалните моторни масла. Продуктът не позволява на маслото да загуби своите мажещи свойства, а допълнителната мазилност, осигурявана от POLYTRON ще спомогне за стабилизиране на маслената смес в двигателя. Допълнителната топлина изисква допълнително мазане, а POLYTRON може да Ви го осигури.

Джеймс Инглиш

Консултант и химик в автомобилната промишленост
 
Количка
Количката Ви е празна.
Доставка
FACEBOOK